رژیم سم زدایی برای پوست | 10 بهترین خوارکی برای دفع سموم بدن و زیبایی بیشتر | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

رژیم سم زدایی برای پوست | 10 بهترین خوارکی برای دفع سموم بدن و زیبایی بیشتر | پزشکی


“کیمبرلی اشنایدر” کارشناس غذا و نویسنده پرفشیوه نیویورک تایمز ۱۰ خوراکی که به بیان او سم زدا هستند و به شما در جوان­تر و زیباتر به دید رسیدن یاری می‌کنند، را معرفی کرده است. این خوراکی ها پوست، خون و سلول­ها را سم­زدایی می‌کنند، درنتیجه عملکردهای جسم به مناسبترین شکل انجام می­شود.

لازم است برای مشاهده مناسبترین نتیجه این خوراکی ها را حداقل سه بار در هفته در رژیم خوراکی خود بگنجانید. با گذشت سه روز شاهد روشنی و درخشش پوست و تغییرات مو و بدنتان خواهید بود.


پیش از اینکه آغاز نمایید

با حذف اصلی‌ترین خوراکی های پیرکننده آغاز نمایید:

  • خوراکی ی فرآوری شده
  • شکر تصفیه شده
  • شیرین­ کننده‌های غیرطبیعی
  • گلوتن

جلبک دریایی خشک شده Dulse

دولس (جلبک دریایی خشک شده) می­تواند راهکار فوق­العاده­‌ای برای برطرف کردن حلقه سیاه دور چشم باشد که سبب می­‌شود سن شما زیادتر و یا ظاهرتان خسته به دید برسد. حلقه­‌های تیره و پف نتیجه حفظ آب بیشتر در جسم یا علامت عدم عملکرد بهینه کلیه­ هستند.

کلیه به تعادل مایعات در جسم یاری می‌کند اما وقتی که نمک بیشتری می­خورید سبب حفظ کردن آب جسم می­‌شوید. دولس، لبریز از ویتامین B است و به تعادل الکترولیت­ها برای حفظ تعادل مایعات جسم یاری می­‌کند.

همینطور مزه این جلبک اندکی شور است اما میزان سدیم اندکی دارد.تلاش نمایید بعنوان جانشین نمک در سالاد و خوراکی از آن مصرف نمایید.

مقاله مرتبط: خصوصیات جلبک

کلم

کلم به خلاصی از دست چین‌و‌چروک اطراف لب و چشم که می­تواند علامت مقدار کورتیزول بیشتر باشد، یاری می­کند. میزان کورتیزول بیشتر سبب می­‌شود پوست سریع­تر پیر شده و چروک بخورد.

غده فوق کلیوی مسئول تولید کورتیزول است. با استفاده خوراکی های ضد التهاب و لبریز از ویتامین A، Cو Eمی­توانید میزان کورتیزول را کم شدن دهید، چروک­‌ها را کم نمایید و از ایجاد خطوط روی صورت پیشگیری نمایید.

کلم قرمز را انتخاب نمایید زیرا میزان ویتامین C آن ۶ تا ۸ برابر بیش از گونه سبز است. در حقیقت، یک فنجان کلم قرمز ۸۰% میزان ویتامین C پیشنهاد شده مورد احتیاج شما را در بر دارد. برای حدبیشتر مصرف این ماده خوراکی ۳ تا ۵ بار در هفته آن را در رژیم خوراکی خود داشته باشید.


شاهی آبی Watercress

شاهی‌آبی یک خوراکی ی زیبایی است که با پوست لکه‌دار و ناهموار جنگیدن می‌کند. این اکثر علامت چرخش خون ناخوب یا نرسیدن خون، اکسیژن و مواد خوراکی به اندازه به پوست است. چرخش خون اشتباه بی قراری بزرگی است و می­تواند سبب چندین تهدید تندرستی از ریزش مو گرفته تا تیرگی پوست ­شود.

شاهی‌آبی می­تواند بافت­ها را برای جریان مناسبتر خون و شفافیت پوست پاکسازی و خونرسانی کند. این سبزی لبریز از آهن است که یاری می‌کند گلبول­های قرمز خون اکسیژن زیادتری به جسم و پوست برسانند. بعلاوه میزان کلسیم و ید بیشتری دارد که در جلوگیری از تیرگی پوست اثربخش است.


چغندر

چغندر به درخشش چشم­‌های کدر و تمیز‌کردن سیستم لنفاوی یاری می‌کند. تمیزکردن سیستم لنفاوی از طریق پاک‌کردن کدری و زلال‌شدن سفیدی چشم، به بازگشت جوانی شما یاری می­کند. چغندر آهن بیشتری دارد و شامل آنتی اکسیدان بتاسیانیناست که حامی کبد و تندرستی لنفاوی است.

چغندر هم در دسته خوراکی های زیبایی جای دارد زیرا پاک‌کننده طبیعی روده، رفع‌کننده سم و انباشتگی از جسم از جمله مویرگ­‌های چشم است. چغندر همینطور توانایی حمل اکسیژن جسم را ۴۰۰ برابر زیاد شدن می­دهد.


گشنیز

یک سبزی زیبایی دیگر گشنیز است که به دفع فلزات سنگین از سیستم جسم شما که منجر به بزرگ شدن سلول­های چربی می­شود، یاری می­کند. این سموم روند ظهور سلولیت در جسم را زیاد شدن می­دهد.

گشنیز خصوصیت پاک­‌کنندگی دارد و می­تواند به سادگی در رژیم هر روز شما گنجانده شود. اشنایدر آن را به اسموتی صبحانه خود می­‌افزاید.

اگر واقعاً تحمل مزه آن را ندارید جعفری را در رژیم خوراکی­تان جای دهید زیرا ویژگی­‌های ضد سلولیت مشابهی دارد.


جو کامل

خوراکی های دیگری هم وجود دارند که با وجود سلولیت جنگیدن می­کنند مثل جو‌کامل!!! جو‌کامل را نبایست با جو دوسر اشتباه گرفت.

جو‌کامل طبیعی­‌ترین و فراوری‌نشده‌­ترین گونه جو به شمار می­رود. این خوراکی میزان فیبر بیشتری دارد که در برنامه ضد سلولیت دراز مدت اثرگذار است. فیبر به برطرف کردن و تمیزکردن سمی که از سلول­های چربی آزاد می­شود یاری می­کند، بنابراین این سم مجدداً وارد سیکل خون نمی­شود و به سلولیت تبدیل نمی­شود.


مرکبات

خوراکی ی دیگری که می­تواند با سلولیت جنگیدن کند مرکبات است. مرکبات پربار از ویتامین C است که می­تواند به بازسازیکلاژن پوست و ممانعت از تشکیل سلولیت یاری کند. مناسبترین وقت استفاده مرکبات برای کسب مناسبترین نتیجه، صبح ناشتا است.


مغز گردو

مغز گردو یکی از چربی­‌های وابسته با زیبایی است که می­تواند به لطافت و زیبایی هرچه زیادتر پوست شما یاری کند و در عین حال مفاصل را روغنکاری کرده و غشاء سلولی را در برابر ضرر اکسایشی تثبیت ­کند.

خود گردو لبریز از امگا۳ است که در خوب شدن پوست و زیبایی آن اثر دارد. چربی­‌های سالم مثل مغزگردو همینطور با لکه­‌ها، چروک پوست و نازک شدن مو جنگیدن می­کند ویژگی­هایی که می­تواند تا حد بیشتری سن شما را بالا ببرد.

از گردوی خردشده و ادویه‌زده در سالاد، تاکو و دیگر خوراکی ها مصرف می‌کنند، می‌توانید از آن به­‌عنوان جانشین گوشت چرخ­‌کرده مصرف نمایید.


کره تخمه آفتابگردان

کره تخمه آفتابگردان به نابودی رادیکال­‌های آزاد فاکتور ضرر سلولی که در زیاد شدن سن اثر عمده ای دارد، یاری می­کند.

تخمه آفتابگردان یکی از غنی‌­ترین منابع ویتامین E است که می­تواند به برطرف کردن لکه­‌های دراثر زیاد شدن سن یاری کرده و از شکل­گیری آنان جلوگیری کند. این کره را ۳ بار در هفته در رژیم خوراکی خود داشته باشید.


تاهینی Tahini

تاهینی از دانه کنجد یا ارده لبریز از پروتئین و روغن زیتون (چربی زیبایی دیگر) ساخته شده است و میزان بیشتری روی و کلسیم دارد.

ارده یکی از گونه های زود جذب پروتئین است که جسم شما می­تواند از آن برای غذا پیاز مو و ممانعت از نازک‌شدن مو مصرف کند. این پروتئین­‌ها به مرطوب ماندن مو یاری می­کند درنتیجه مو خشک نم‌ی­شود و ریزش نخواهد داشت.


اشنایدر پیشنهاد می‌کند از تاهینی در هوموس خانگی یا سس سالاد مرغ به جای روغن زیتون مصرف نمایید. میزان اندکی ارده را می­توان مدت بیشتری مصرف کرد.